İskorçina – Yemlik Otu ve Faydaları (Scorzonera)

22 Mart 2022

İskorçina (Yemlik Otu), dünya genelinde 160 türü bulunmaktadır. Çok sayıda tür, Avrasya ve Kuzey Afrika’nın kurak bölgelerinde doğal olarak yetişmektedir. Yemlik otunun 31’i endemik 54 türü ülkemizde yayılım göstermekte ve bu bitki için Türkiye önemli bir gen merkezidir.

İskorçina (Scorzonerae) cinsi halk arasında Kandil sakızı, Karasakız, Marko sakızı, Yemlik otu, Beniş, Yerleme Sakızı, Selsepet sakızı, kara iskorçina, iskorçine, yemlik olarak da bilinmektedir.

İskorçina – Yemlik Otu Faydaları

İskorçina geleneksel olarak Moğolistan, Türkiye, Avrupa ve Çin dahil olmak üzere birçok ülkede, arterioskleroz, böbrek hastalıkları, hipertansiyon, diyabet, romatizma, ishal, akciğer hastalıkları, mide ülseri, gut, infertilite ve yılan ısırıklarının tedavisinde kullanıldığı bilinmektedir. Ayrıca Yemlik otunun yara iyileştirici özelliği Türk geleneksel tıbbında kullanılmaktadır.

• Ağrı kesici olarak etkilidir.
  • Kurt düşürücü olarak kullanılır.
  • Terletici ve gögüs yumuşatıcıdır.
  • Damar sertliği tedavisinde yardımcıdır.
  • Romatizmal Hastalıklarda kullanılır.
  • Böbrek rahatsızlığına yararlıdır.
  • İdrar attırıcı etkisi vardır.
  • Tansiyon düşüklüğüne faydalıdır.
  • Nikris hastalığının tedavisinde yardımcıdır.
  • Şeker hastalığı tedavisinde faydalıdır.